Alla inlägg under september 2009

Av Malou - 22 september 2009 17:26

har haft en lugn dag hemma me Jason. Han är lite krasslig, men mår bättre efter en dag i soffan.

Han har legat under filten med en kopp te, och svam bob på tv. Jag har fått massa jort idag, trots att jag oxå fastnat framför Svamp Bob. I morogn e det dax för jobb igen, jobbar kväll. Gillar det för jag jobbar med en underbar tjej....Skrattande


 I kväll blev det god mat hemmagjorda pannbiffar med svampsås & kokt potatis...


  

Av Malou - 22 september 2009 06:38

Jag har blivit utmanad av Mita

kopiera detta till din blogg, utmana 5 personer och

berätta det för dem. varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! alla

svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! om personen som utmanade dig har ett namn

som börjar med samma bokstav som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort.

du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar

(förutom på fråga 1)! lycka till!


1. vad heter du? Malou

2. ett ord på fyra bokstäver: Mysa

3. flicknamn: Mariella

4. pojknamn: Magnus

5. yrke:Massör

6. färg: Mandelbrun

7. klädesplagg: Munkjacka

8. mat: Mousaka

9. sak i badrummet: Make-up!!!!

10. plats/stad: Medelhavet

11. en orsak att vara sen: Män

12. något man skriker: Mmmmm Marabou

13. film:Men in black

14. något man dricker? Mangoproviva drink

15. band: Mando Diao

16. djur: Marsvin

17. gatunamn: Musikalvägen

18. bil: Malibu (Chevrolet)

19. sång: My love


Jag utmanar

Conilla

Linda

Kyssen

Lundabella

Anna

Av Malou - 21 september 2009 21:26

Maten blev fantastiskt god!!!! Har haft besök av min goda vän Sandra & Jocke. Mycke prat och god fika.

Nu ska jah kasta mig i soffan & bara slappa


trevlig kväll

Av Malou - 21 september 2009 11:46

Nu ska jag gå och börja laga kvällens middag.

Kalops med kokt potatis & färska nykokta rödbetor


  

Av Malou - 21 september 2009 11:24

Jason har tränat hårt hela sommaren på att lära sig cyckla utan stödhjul.

Många vurpor har det blivit men nu äntligen.....


  

Lyckan är total!!!!!!

Vår duktiga kille Skrattande

Av Malou - 21 september 2009 09:48

Denna veckan börjar med ledig dag och strålande sol, härligt!!

Igår va Thelma på bowlingkalas, hon tyckte det var super kul.

Så här fin var hon....Skrattande

  


  

8

Av Malou - 20 september 2009 11:12

Vid åtta imorse tog jag me barnen och cycklade upp till byn. En tur på 1.2mil

Köpte bröd från bageriet, så gott med min hemkokta marmelad

Av Malou - 20 september 2009 11:09

Rabarber marmeladen blev jätte god!!!!


Här är receptet

1 kg rabarber
1 st citron(er)
1 st apelsin(er)
1 kg socker, (ca 11 dl)
1 msk ingefära, mald



Tillagning

ca 1 liter

1. Skölj rabarbern och skiva den. Borsta citron och apelsin rena i varmt vatten. Riv skalet och pressa ur saften.

2. Blanda rabarbern med hälften av sockret samt skal och saft av citron och apelsin i en bunke. Täck med plastfolie och låt stå ca 12 timmar i rumstemperatur.

3. Häll över i en gryta och koka ca 20 minuter. Rör om då och då.

4. Rör ner resten av sockret lite i taget. Koka upp igen och koka kraftigt utan lock i 15–20 minuter till en temperatur på 107–108 grader.

5. Rör ut ingefäran i lite av marmeladen och rör sedan ner det i grytan.

6. Ös upp i rena varma burkar. Sätt genast på lock och ställ burkarna upp och ner tills marmeladen har kallnat.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards